[script](function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');ga('create', 'UA-39065992-8', 'auto');ga('send', 'pageview');[/script]

Informacja o plikach cookie

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www.
Ok, rozumiem

TXM skupia działalność na polskim rynku i rozpoczyna restrukturyzację sieci

        
            

TXM skupia działalność na polskim rynku i rozpoczyna restrukturyzację sieci 

            

TXM skupia działalność na polskim rynku i rozpoczyna restrukturyzację sieci


TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, poinformowała o złożeniu wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego w formie przyspieszonego postępowania układowego. Zarząd Spółki wierzy, że podjęte działania pozwolą usprawnić funkcjonowanie sieci oraz zapewnić stabilizację jej sytuacji finansowej w przyszłości.


Przyjęte założenia restrukturyzacji opierają się na utrzymaniu i dalszym rozwoju dotychczasowej działalności TXM, przy uwzględnieniu zmian organizacyjnych niezbędnych do osiągnięcia wyznaczonych celów. W ramach zainicjowanego procesu Spółka będzie dążyła do zawarcia układu z wierzycielami.


- Jesteśmy nastawieni na otwarty dialog z kontrahentami i bankami finansującymi. Banki bardzo dobrze znają naszą sytuację i wstępnie zgodziły się na utrzymanie finansowania TXM, do czasu przedstawienia wszystkim wierzycielom ostatecznego planu restrukturyzacji. Wierzymy, że uda nam się wypracować porozumienie, które - biorąc pod uwagę sytuację Spółki - będzie satysfakcjonujące dla wszystkich stron - mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM.


Wraz z wnioskiem o rozpoczęcie postępowania Spółka złożyła wstępną wersję planu restrukturyzacji. Zakłada on m.in. zakończenie działalności za granicą, zamknięcie nierentownych sklepów w Polsce oraz optymalizację zapasu i dalszą redukcję kosztów.


- Restrukturyzacja Grupy obejmie szereg inicjatyw optymalizujących działania sieci, które w efekcie mają doprowadzić do poprawy bieżącej płynności i wyników finansowych TXM - komentuje Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM. – W realizacji naszego ambitnego planu możemy liczyć na naszych Akcjonariuszy, którzy wierzyli w nas i nadal wierzą. W sierpniu ubiegłego roku wsparli nas kapitałem obejmując emisję po cenie znacznie wyższej niż rynkowa, jednak ostatecznie nie udało nam się uniknąć pogłębionej restrukturyzacji. Obecnie wspierają nas w planowaniu i wdrażaniu działań naprawczych – dodaje.


W przygotowaniu planu naprawczego pomagają Spółce również eksperci z Ernst & Young. Efekty ich prac powinny być znane do połowy maja br., z kolei do końca maja TXM przedstawi wszystkim wierzycielom ostateczny plan restrukturyzacji.


- Doradcy, z którymi obecnie współpracujemy, to wysokiej klasy specjaliści w obszarze retail, sprzedaży oraz procesów restrukturyzacyjnych. Niektórzy członkowie zespołu w przeszłości wspierali projekt restrukturyzacji spółki Monnari, który zakończył się biznesowym sukcesem. Jesteśmy przekonani, że wspólnie opracujemy skuteczny i trwały plan przywrócenia TXM na ścieżkę rozwoju - mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.


TXM opublikował dziś wstępne wyniki finansowe za 2018 rok oraz dane dot. sprzedaży w marcu br.


W ubiegłym roku Grupa osiągnęła skonsolidowane przychody na poziomie 353,5 mln zł, co stanowi spadek o 8,5% w ujęciu rocznym. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 140,5 mln zł, co oznacza marżę brutto na poziomie 39,7%, o 0,9 p.p. wyższą niż rok wcześniej. Ujemne wyniki netto i na poziomie operacyjnym są wynikiem m.in. odpisów na rzeczowe aktywa trwałe w planowanych do zamknięcia sklepach na rynku polskim i rumuńskim, a także odpisu na należności handlowe od spółki rumuńskiej.


TXM wypracował w marcu br. przychody w wysokości ok. 22 mln zł. Obroty osiągnięte przez Grupę w ubiegłym miesiącu były o 20% niższe niż w analogicznym okresie 2018 roku, jednak zostały zrealizowane przy niższej o blisko 6% powierzchni sieci handlowej. Warto również dodać, iż marzec 2018 r. był okresem przedświątecznym, co wspierało sprzedaż w tamtym okresie. W ujęciu narastającym, w pierwszych trzech miesiącach br. przychody Grupy TXM wyniosły 64 mln zł.


Sieć TXM na koniec marca składała się z 375 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,0 tys. m2 i była o 5,8% niższa niż na koniec marca 2018 r.


TXM S.A. – informacje o spółce

TXM S.A. jest właścicielem 375 sklepów dyskontowych TXM zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą – w Rumunii i na Słowacji. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm.pl. Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Więcej informacji www.txmsa.pl.



Dodatkowych informacji udziela:

Marek Bugdoł

InnerValue Investor Relations

m.bugdol@innervalue.pl

+48 575 896 041

                    Powrót        
    


Powrót